В корзине
товаров: 0

Досвід коронації

Нет в наличии

64,80 грн

Книга больше не появится.

Нашли книгу в другом интернет-магазине дешевле? Мы оплатим разницу!
На следующую покупку в нашем магазине вы получите:

скидку 1,94 грн

(3% от текущей покупки)

Досвід коронації

Кликните по изображению для просмотра в полном размере

Уменьшить
Увеличить

Больше изображений

  • Дополнительная информация
    • Формат
    • 144Х214
    • Язык
    • Украинский

    Костянтин Москалець – письменник, музикант і відлюдник – постать, огорнена флером загадки. Від 1991 року він живе в селі на Чернігівщині, у власноруч збудованій Келії Чайної Троянди, займаючись літературною працею та господарством.

    «Досвід коронації» визнано «Книгою року 2009». До неї ввійшли твори, вже друковані раніше, одначе тепер подані в новій редакції: повість, що дала назву збірці, роман «Вечірній мед», оповідання «Дев’ять концертів», прозові мініятюри «Сполохи» і «Нові сполохи», а також есеї «Людина на крижині», «Споглядання черешні» та «Місяць милування місяцем».

    Усіх їх мимохіть поділяєш на ті, що рясніють пиятиками, гулянками та спілкуванням із богемою, і ті, що віддзеркалюють усамітнення. Проза, яку можна віднести до другої групи, закрита, безсюжетна і ближча до поезії. Чимось проміжним між цими двома групами є повість «Досвід коронації»: тут присутній сюжет і які-не-які спроби комунікування між людьми. Вона моделює ледь не орвелівське суспільство, яке повсякчас перебуває у стані війни з релігійними повстанцями. В уже тривалий час обложеному місті продають за рецептами героїн та ЛСД, тут процвітає педофілія та геронтофілія, – і на цьому тлі зображено юну дочку генерала, яка раз у раз намагається втекти з дому і перейти на бік ворога. Врешті-решт вона дізнається, що за межі міста її кличе кров: очільник повстанців виявляється її справжнім батьком.

    Роман «Вечірній мед» – це біографічна проза, яка охоплює період активного товариського гуляння Львовом. Тут гарно змальована щира дружба і безпорадна любов до Андрусі; холостяцька квартира, яка «не мала нічого спільного з жодним з Бройґелів, але переконливо нагадувала про Босха».

    Москалець пише відчутно, атмосферно. Він хороший поет і споглядач, його картини виразні й зримі: «кілька варених картоплин, залишених у череп’яній мисці на веранді, побралися між собою тонесенькими голочками сизого інею...». Сніг та іній – наскрізні образи-символи у цій книжці. Зі сторінок «Вечірнього меду» ми дізнаємося, що у раю світло, там співають Джим Морисон і Дженіс Джоплін, а ще там багато снігу – щоб погасити полум’я, у якому горіли всі праведники на землі. Тож сніг має очисну функцію, він просвітлює й освячує. Недарма на обкладинці бачимо саме зимовий пейзаж Пітера Бройґеля.

    Постмодерні ігри з формою в романі подекуди важко зіставити з медитативними та герметичними пізнішими Москальцевими текстами. Скажімо, «Вечірній мед» багатий на такі фрази, як «ментальний простір – це витверезник, бо там дуже багато ментів». За допомогою переставляння літер імітуються нетверезі балачки («малановитий титець»). У веселій і творчій компанії переінакшують слова, «гастроном» перетворюється на «гастронім», а пісня «Несе Галя воду» у процесі перехиляння чарок трансформується на «несе Сара водку».

    «Мова – це вино, а мислення – це тверезість», – пише Москалець. Він визнає, що замолоду разом із друзями хворів на «мовну залежність», і лише згодом з’явилася нагода мовчки спокійно поміркувати про все неназване і насолодитися словами, які після тривалої мовчанки стають багатшими на сенс. Тому Москальцевому текстові притаманна певна недоговореність. Виникає потреба доповнювати його власним життям, яке автор, вочевидь, також сприймає як акт творчости. Тут варто згадати про перформативне спалення 2000 примірників його книжки «Songe du vieil pelerin» («Пісня старого пілігрима», 1994), детально описане у романі «Вечірній мед». Що то було – бажання зробити собі яскраву рекламу чи ритуальне убивство книжки задля народження майбутніх текстів?

    Проза з другої частини цього видання читається значно важче. Вона часто ритмізована, наприклад, «Дев’ять концертів» – це суцільна музика в тексті, а «Сполохи» та «Нові сполохи» – короткі поетизовані щоденникові нотатки про самотність, про чесноти і вади, грань між якими стирається у самітників, бо ніхто не оцінює їхніх учинків. А ще Москалець пише про «темну поезію» – це такі незрозумілі тексти, як писав апостол Павло, «коли мова ваша не має в собі ясних слів». Саме таких текстів слід боятися самотнім вовкам, які відмежовують себе від соціюму і тішаться у своїй нікому неналежності.

    Автор певен, що від світу легко втекти, бо світ ні за ким не женеться. Але, попри Москальцеву позірну відстороненість від усього публічного, його книжки все одно якимось дивом наздоганяє світ.
     

  • Отзывы пользователей

    Что Вам понравилось в этой книге?

    Оцените ее *

    Оценка:

Comments

Условия действия прайс-матча в магазине «Читайка»:

  1. Исходные данные книги (название, автор, издательство, ISBN, год издания, формат, тип обложки, кол-во страниц) по ссылке на другой интернет-магазин и в "Читайке" должны быть идентичными.
  2. Можно указывать цены только украинских интернет-магазинов.
  3. Б/у и акционные книги в прайс-матче не участвуют.
  4. Специальное предложение является действительным, если книга по ссылке на другой магазин есть в наличии.
  5. Программа по начислению бонусов в «Читайка-клубе» остаётся актуальной!